一步一步 One Step He Leads

一步一步  (青年詩班)


一步一步 (台)
台譯:鄭明堂
一、
有時我掛慮,真想欲知影,我的頭前與我的未來,
總是主叫我著來跟隨祂,學習完全交託,祂欲掌管未來。

一步一步,祂引導擱保護,祂瞭解我,也知我需要,
我嘸知我將來欲行叨位去,所以我一步一步來跟隨我主。

二、
主曾講放落你重擔與所有掛慮,要吃什麼與要穿什麼,
當先求祂的國與求祂的義,祂要賜你一切親像你惦佇天。

一步一步,祂引導擱保護,祂瞭解我,也知我需要,
我不知我將來要行佐位去,所以我一步一步來跟隨我主。
(尾)
一步一步,祂引導擱保護,祂瞭解我,也知我需要,
我不知我將來要行佐位去,所以我一步一步來跟隨,來跟隨我主,
所以我一步一步來跟隨,來跟隨我主,跟隨我主。



一步一步 (英文版) One Step He Leads


One Step He Leads 
Sometimes I worry and wish I could see,
What lies ahead, what the future will be.
But God calls me on to follow in faith,
And He’ll take tomorrow if I give Him today.

One step He leads and one step I’ll follow,
God knows my needs and He will supply.
I don’t know the future and all that’s in store,
So I’ll take one step, one step, to follow my Lord.

Jesus said, “Leave all your worries, forget all your cares,
What you will eat and what you will wear.
But seek first my kingdom and all that is right.
Your needs shall be given as you live in the light.”

One step He leads and one step I’ll follow,
God knows my needs and He will supply.
I don’t know the future and all that’s in store,
So I’ll take one step, one step, to follow my Lord.